Lördagmorgon uti det gröna

God morgon: idag bryggde jag kaffe och tog jag med mig filten, kollade till odlingslådan, så stolt när jag tittar på de som skapats o de jobb som ligger bakom, det jobb som ligger bakom allt vi gör, de olika liv vi lever, o håller tummarna att ärtskidplantorna klarar sig, lyckades brytas i flytten igår, min granne kom precis när jag hade flyttat dem så hon hjälpte mig stadga upp den, så håller tummarna de klarade sig ändå - satte mig sen under trädet, tänkte först jag skulle välja det trädet som jag hittade när jag fotade blommor sist, men det blev mitt vanliga träd istället: så otroligt häftigt:

 
Dagens outfit är vanliga blå jeans och olivgrön tröja, slittåligt o bra: Fast blev kyligt rätt fort så efter ett tag så rullade jag hemåt.
 
 
Mycket av blommorna som växte längs vägen upp till trädet har vissnat men några är fortfarande still going strong
 

Så vackert:

 
Nu är jag inne igen, skrivit till min käre karl o önskat lycka till - ska strax sätta igång och dammsuga: idag blir det även closet confessions som vanligt... det kommer bli en bra dag, önskar dig detsamma!
vardag | |
Upp